Har du ledsmerter? Spis mere af disse 4 fødevarer til mulig lindring

Spis mere af disse 4 fødevarer til mulig lindring

Hvis du oplever stivhed, smerte og hævede led om morgen, så kan det være symptomer på gigt. Ud over at få regelmæssig motion og opretholde en sund vægt, så kan du overveje følgende nærings strategier for at forebygge eller mindske symptomer.

1. Spis mad der er rig på antioxidanter. Frisk frugt og grøntsager er også gode produkter, og kan medvirke til at reducere vævsskade fra betændelse. Der ud over de giver en mæthed, hvilket giver mindre plads til de forarbejdede inflammatoriske ting.

2. Få nok omega-3'er. De omega-3 fedtsyrer der findes, findes ikke kun i olieholdig fisk, men også valnødder og friskmalet hørfrø kan bidrage til at reducere inflammation og smerte ved leddegigt.

3. Indtagelse regelmæssigt af ingefær og gurkemeje pga. deres naturlige antiinflammatoriske egenskaber.

4. Kollagenprotein, der generelt bruges som et pulver eller i knoglesmedium, er blevet påvist i undersøgelser at understøtte brusk og knogleopbygning og kan være gavnlig ved slidgigt.

Du er velkommen til at booke en behandlingstid på annklinik.dk
Har du spørgsmål om behandling af gigt kontakt ANN Klinik